Titulní obrázek

Mercedes-Benz SLK na českém trhu: první dojmy

Vedle nového pohledného roadsteru SLK představil Mercedes-Benz i C Coupé a facelift pro sedan i kombík třídy C.

Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.

Mercedes-Benz letos slaví 125 let a v rámci oslav nyní nabízí docela zajímavé cenové akce, které se obvykle u Mercedesu nedějí. Nás ale zajímají především nové modely a těch uvádí automobilka na český trh docela dost. Dnes se podíváme na facelift Mercedesu třídy C a také na nový model Mercedes-Benz C Coupé. Protože už tu ale máme (téměř) léto, určitě vás bude zajímat i nový roadster Mercedes-Benz SLK. Sledujte střechu nového SLK v akci. Mercedes-Benz třídy C Sedan a kombík Mercedesu třídy C prodělal jen decentní změny, které se dotkly zejména elektronické výbavy a pohonu. Automobilka upravila funkce systému Comand s přístupem na internet a během několika týdnů se začne dodávat i modernizovaná automatická převodovka 7G-Tronic Plus s rychlejším a intuitivnějším řazením a funkcí stop-start.

Základní cena za Mercedes třídy C je 787 200 korun včetně daně a dostanete za to model C 180 CDI o výkonu 120 koní a točivém momentu 300 Nm. Příplatek za kombík je 30 000 korun. Zajímavější jsou pak motorizace C 200 CDI (136 k a 360 Nm) a C 220 CDI (170 koní a 400 Nm). Mezi silnější diesely pak patří dvakrát přeplňovaný čtyřválec v C 250 CDI (204 koní a 500 Nm) a třílitrový šestiválec C 300 CDI (231 koní a 540 Nm) a C 350 CDI (265 koní a 620 Nm). Zájemci o benzínový motor mají na výběr mezi přeplňovaným čtyřválcem 1,8 litru ve verzích C 180 (156 koní a 250 Nm), C 200 (184 koní a 270 Nm) a C 250 (204 koní a 310 Nm), šestiválcem 3,0 litru ve verzích C 300 (252 koní a 365 Nm) a C 300 4MATIC (231 koní a 300 Nm), šestiválcem 3,5 litru v C 350 a C 350 4MATIC (306 koní a 370 Nm) a vrcholným osmiválcem C 63 AMG o výkonu 457 koní a točivém momentu 600 Nm.

Mercedes-Benz C CoupéČtyřmístné kupé třídy C sice vychází také z Mercedesu třídy C (stejně jako větší E Coupé), ale cílí spíše na mladší a "sportovně založené" řidiče. Větší Mercedes E Coupé je hlavně o komfortu, proto třeba C Coupé koupíte i ve verzi AMG s osmiválcem. Nabídka motorů pro C Coupé je trochu omezenější než v případě sedanu a kombíku, dostanete na výběr diesely C 220 CDI a C 250 CDI a pak benzínové motory C 180, C 250, C 350 a samozřejmě C 63 AMG. Základní diesel pořídíte od 957 600 korun, benzínový motor v C 180 je k mání za 854 400 korun (což je i nejlevnější verze C Coupé). Osmiválec AMG stojí od 1 833 600 korun. Bohužel během prezentace nezbyl čas na svezení s novým kupé třídy C, takže si musíme počkat na první test.

Mercedes-Benz SLKNový roadster Mercedes-Benz SLK asi nebude na našem trhu patřit k tahounům prodejů značky, ale stylový model se v nabídce bude dobře vyjímat. K dispozici jsou zatím jen tři motory – SLK 200 (čtyřválec 1,8 l s turbem o výkonu 184 koní a točivém momentu 270 Nm), SLK 250 (stejný motor, jen s vyšším výkonem 204 koní a točivým momentem 310 Nm) a šestiválec SLK 350, který nabízí 306 koní, 370 Nm a stovku zdolá za 5,6 sekundy. Svezli jsme se krátce se základním modelem a nutno říci, že na auto tato motorizace bohatě stačí. Rychlost nabírá přesvědčivě a díky přesné manuální převodovce máte pocit přímého spojení s autem. Trochu to celé působí jako v Mazdě MX-5 – mechanicky, přesně a lehce. Jen je škoda lehce opožděné reakce motoru, po rychlém přeřazení trvá, než se turbo opět nadechne. Jinak je ale první dojem velmi dobrý a auto se zdá být mrštnější a také poddajnější než třeba BMW Z4.