Mercedes Beltbag
Nafukovací popruh bezpečnostních pásů přezdívaný jako Belbag putuje do sériové výroby. Společnost Mercedes-Benz plánuje airbag nejdříve použít u luxusní třídy generace S (W222). Pásy budou jen na zadních sedadlech.
Na předních použity nebudou, jejich funkce zde zastanou běžné airbagy. Jejich hlavním úkolem je totiž ochránit hrudní koš cestujících v případě čelního nárazu. Airbagy se nafouknou v případě, kdy senzory zaznamenají závažný čelní náraz. Plynový generátor nafoukne vícevrstvý popruh se švy na suchý zip na takřka trojnásobek jeho původní šířky. Větší plocha následně lépe rozprostře sílu působící na sedadla cestujícího a tím sníží riziko jeho zranění.
Beltbag lze použít stejným způsobem jako běžný bezpečnostní pás. Mercedes říká, že jeho výhodou je také to, že je i díky velmi měkkým okrajům pohodlný na nošení. Nafukovací bezpečnostní pásy zřejmě více ocení zákazníci na trzích mimo Evropu. Zadní sedadla jsou zákazníky mimo starý kontinent využívána více než těmi evropskými. Nová generace třídy S však nebude prvním sériovým vozem, který bude nafukovacími bezpečnostními pásy vybaven.
Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.
Airbagy v pásech už používá Ford Explorer nebo Lexus LFA, v příštím roce budou k dispozici také pro novou generaci Fordu Mondeo. Mercedes oznámil, že zadní sedadla nové generace třídy S budou používat aktivní spony bezpečnostních pásů. Ty se při otevření zadních dveří vysunou a rozsvítí, aby na sebe upozornily. V případě hrozící srážky se naopak zasunou, aby tak při nehodě snížily možnost podklouznutí cestujícího pod pásem.