Titulní obrázek

Mercedes-Benz třídy G

Již od roku 1979 se vyrábí legendární off-road Mercedes-Benz třídy G. Momentálně prošly modernizací jak géčkové vozy, tak i upravené divize AMG.

Pod předními světlomety přibyly diodové pásy pro denní svícení a změnila se i vnější zpětná zrcátka, která jsou menší a civilizovanější. Přepracována byla přístrojová deska, středová konzola a auto dostalo nový volant. Přepracovaný panel přístrojů nyní mezi otáčkoměrem a ukazatelem rychlosti nabídne velký barevný displej. Druhý barevný displej najdeme ve středu palubní desky, měl by být standardní součástí systému COMAND s rozšířenou konektivitou. Nové jsou taktéž asistenti řízení jako Blind Spot Assist, Parktronic či adaptivní tempomat, některé z nich budou součástí sériové výbavy.

Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.

Sériové ESP má nyní navíc funkci pro jízdu s přívěsem. Ve slabším modelu G 63 AMG, svým pojmenováním navazuje na malosériovou produkci třídy G s atmosférickým dvanáctiválcem z let 2002 a 2003, pracuje motor V8 5,5 l se dvěma turbodmychadly.

Je však silnější než jeho jmenovec, nabízí totiž 400 kW, což je o celých 74 kW více. Na vrcholu je i nadále dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly G 65 AMG. Ten se pyšní výkonem 450 kW, což z něj dělá nejsilnější sériový offroad současnosti.