Mercedes A 180 CDI
Společnost Mercedes-Benz představila na letošní autosalonu v Ženevě třetí generaci třídy A. V polovině roku pak novinka vstoupila na český trh. Oproti předchůdci se vůz snížil o 18 cm.
Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.
Mercedes-Benz třídy A se proměnil v prémiový hatchback s karoserií dlouhou 4.292 mm, širokou 1.780 mm a vysokou 1.433 mm. S těmito rozměry vyrazil proti svým největším konkurentům v podobě Audi A3 a BMW řady 1. Vedle moderní techniky a atraktivního designu hodlá nová třída zaujmout veřejnost i svou hospodárností a přívětivostí k životnímu prostředí. V provedení A 180 CDI s manuální převodovkou má novinka v kombinovaném režimu spotřebu paliva jen 3,8 litru na 100 km a emise CO2 v hodnotě 98 g/km.
Není bez zajímavosti, že tato motorizace o objemu 1,5 litru s výkonem 80 kW a točivým momentem 260 Nm vznikla ve spolupráci s Renaultem, zatímco verze A 180 CDI s dvouspojkovou převodovkou je vybavena agregátem řady OM 651 o objemu 1,8 l vyvinutým přímo u Mercedesu. Mercedes-Benz uvádí, že A 180 CDI s manuální převodovkou má až o 26 % nižší spotřebu paliva než jeho přímý předchůdce.
Novince se vznětovým motorem byl za její hospodárnost udělen ekologický certifikát v souladu s normou ISO TR 14062. Tento certifikát je založen na komplexním hodnocení životního cyklu nové třídy A. Německá automobilka dosáhla u třetí generace třídy A hranice, kdy je 95 % hmotnosti materiálu použitého na stavbu vozu recyklovatelného. Celkem 20 dílů, představujících 20,8 kilogramů, je vyrobeno z přírodních materiálů, což je o 36 % více než u předchozího modelu. Poprvé jsou k výrobě krytu motoru použity biopolymery. Zvýšil se také důraz na uzavřený cyklus materiálů, například podběhy jsou vyrobeny z recyklovaných baterií a nárazníků, kryt baterie z odpadu po výrobě palubní desky.