Titulní obrázek

Mercedes-Benz 600 limuzína pro slavné

Válka a její následné období nebylo pro nikoho zrovna jednoduché. I německá automobilka Mercedes-Benz zažívala krušné časy. Velká část továren byla vybombardována. V průběhu války vývoj dost zaostával. Až v roce 1951 se společnost vrátila na výsluní luxusních vozů. A to příchodem Mercedesu 300, oblíbence německé vlády, známého dodnes jako Adenauer Mercedes.

Teprve v roce 1963 se automobilka Mercedes-Benz vrátila do světa luxusu naplno. Představen byl model 600, který v té době hravě zastínil konkurenci, jako byly Rolls-Royce nebo Bentley. K dispozici byla 5,45metrová nebo 6,24metrová verze, na jejíž palubu se vešlo tolik technologických vymožeností, že bylo nutné vyrobit i nový motor. Starý šestiválec na téměř 3,5 tuny jednoduše nestačil.

Mercedes-Benz proto vyvinul vidlicový osmiválec o objemu 6332 cm3, který produkoval 250 koní a 500 Nm točivého momentu. To stačilo k dosažení rychlosti 200 km/h, která plně vyhovovala státníkům, pro něž byla prodloužená verze zrozena. Vůz měl spotřebu 26 l/100 km, v roce 1963 bylo ale do ropné krize ještě daleko. Upřednostňován byl luxus, který Mercedes-Benz 600 Pullman nabízel vrchovatou měrou. Mimo záplavu kůže a dřeva, z nějž bylo možné vyrobit i speciální bar, se vůz mohl pyšnit i televizí – zavazadlový prostor pak zdobila rozměrná anténa. K dispozici byla čtyřdveřová nebo šestidveřová limuzína, celebrity a státníci sahali hlavně po karoserii typu landaulet, jež umožňovala stažení zadní části střechy.

Dovoz a přihlášení vozidla: Aby bylo možné jezdit s dovezeným vozem, je nutné nové či ojeté vozidlo přihlásit do evidence. Musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na dopravním inspektorátu doložit originál zelenou kartu.

Není proto divu, že kromě papeže Pavla VI. sáhla po této extravaganci rovněž komunistická smetánka v čele s Leonidem Brežněvem, Fidelem Castrem nebo Josipem Brozem Titem. Mimo ně však Mercedes-Benz 600 sloužil celé řadě známých jmen. Oblíbili si jej Coco Chanel, Elizabeth Taylorová nebo Elvis Presley, projížďku po Bádensku-Württembersku v něm podnikla dokonce britská královna Alžběta II. S ohledem na německou preciznost té doby vůz bezproblémově slouží dodnes, cenám pohybujícím se okolo 3 milionů korun se proto nelze divit.