Titulní obrázek

Mercedes-Benz třídy C 1,6 turbo je konečně i u nás

V nové třídě A (W176) slavil premiéru agregát M270. Nyní je pod kapotou třídy C podélně umístěný přeplňovaný čtyřválec s označením M274. Nový motor má označení C 180 BlueEfficiency, i přes svůj objem 1,6 litru nese označení C 180. Novinka také uvádí základní motorizaci pro sedan, kombi i kupé třídy C.

Na českém trhu startuje nový Mercedes-Benz s cenou 780.000 Kč za sedan v provedení ENTRY MODEL, které nelze kombinovat s jinými akčními výbavami, sadami a modely. Standardní sedan C 180 BlueEfficiency přijde na 842.400 Kč. Kombi s tímto motorem má jako ENTRY MODEL cenu stanovenu na 815.000 Kč a ve standardním provedení na 876.000 Kč. Kupé třídy C je s novou šestnáctistovkou k dispozici od 819.600 Kč. Pohonná jednotka objemu 1595 cm3 dává největší výkon 115 kW (156 k)/5300 min-1 a je vybavena vícenásobným zapalováním a přímým vstřikem s piezo-injektory, které umožňují až pět vstřiků během jednoho cyklu.

Povinné ručení online: neobíhejte pojišťovny a nezvěte si domů pojišťovací poradce? Využijte sjednání povinného ručení online přes internet. Ušetříte drahocenný čas, v kalkulátoru pojištění naleznete optimální sazbu pro vaše vozidlo a navíc výrazně ušetříte.

Benzin neproniká tak hluboko do válců a odpařuje se rychleji. Pokročilou techniku představuje také dvoufázový elektromechanicky řízený proměnný zdvih ventilů Camtronic. Otevírací doba sacích a výfukových ventilů se tedy částečně překrývá. Nechybí ani vyvažovací hřídel a olejové a vodní čerpadlo s variabilním průtokem obou kapalin. Vnitřní pohyblivé části mají snížené tření. Důležitější než výkon je nejvyšší hodnota točivého momentu 250 Nm, která je k dispozici v rozmezí 1250-4000 min-1. Tu v současnosti přenáší na zadní nápravu šestistupňová přímo řazená převodovka.

Později má být k dispozici i sedmistupňová samočinná skříň 7G-Tronic Plus. Označení DCT zde chybí, tudíž by se mělo jednat o tradiční automat s hydrodynamickým měničem. S novým motorem ve spojení s manuální převodovkou má třída C v kombinovaném režimu spotřebu 6,4 l benzinu na 100 km a s automatem to má být o 0,1 l méně. Stejné hodnoty mají platit pro všechny tři karosářské verze. Akceleraci z 0 na 100 km/h mají sedan a kupé zvládnout za 8,5 s, zatímco kombi k tomu potřebuje 8,7 s. Maximální rychlost je u sedanu a kupé uváděna 225 km/h a u kombi 218 km/h.