Titulní obrázek

Mercedes-Benz G 63 AMG

Neuvěřitelných více jak třicet let se již vyrábí model Mercedes-Benz třídy G. Off-road letos oslavil třiatřicáté narozeniny. Automobilka dala vozů jako dárek modernizaci, která se představila na autosalonu v Pekingu.

Jednou z dvojice nových vrcholných verzí je provedení G 63 AMG. Stejně jako ostatní zástupci této modelové řady má i nový G 63 AMG pod předními světlomety pás diod pro denní svícení a nová zpětná zrcátka. Samozřejmostí je agresivně tvarovaný přední nárazník. V interiéru je přepracovaná přístrojová deska, středová konzole a nový volant. Přístrojový panel má mezi otáčkoměrem a ukazatelem rychlosti velký barevný displej. Ve středu palubní desky je umístěn druhý barevný displej, který je součástí informačního systému Comand.

Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.

Interiér G 63 AMG charakterizuje kůžeí, kterou lze doplnit o karbonové prvky. Pod kapotou G 63 AMG pracuje vidlicový osmiválec o objemu 5,5 l přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Nabízí 400 kW při 5500 min-1 a točivý moment 760 Nm v rozmezí od dvou do pěti tisíc otáček. Prostřednictvím sedmistupňové samočinné převodovky 7G-Tronic Plus jsou poháněna všechna kola a G 63 AMG dosahuje maximální rychlosti 210 km/h. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 5,4 s.

Oproti poslední evoluci staršího kompresorového G 55 AMG se i díky systému start-stop podařilo snížit kombinovanou spotřebu benzinu o 2,1 l na 13,8 l na 100 km. Celkem jsou v současnosti v rámci třídy G k dispozici čtyři motorizace. Vznětový agregátem je vybaven pouze G 350 BlueTEC s výkonem 155 kW. Nabídka benzinových motorizací zahrnuje atmosférický osmiválec G 500 (285 kW), přeplňovaný osmiválec G 63 AMG (400 kW) a přeplňovaný dvanáctiválec G 65 AMpovinného ručení.

Interiér G 63 AMG charakterizuje kůžeí, kterou lze doplnit o karbonové prvky. Pod kapotou G 63 AMG pracuje vidlicový osmiválec o objemu 5,5 l přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Nabízí 400 kW při 5500 min-1 a točivý moment 760 Nm v rozmezí od dvou do pěti tisíc otáček. Prostřednictvím sedmistupňové samočinné převodovky 7G-Tronic Plus jsou poháněna všechna kola a G 63 AMG dosahuje maximální rychlosti 210 km/h. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 5,4 s.

Oproti poslední evoluci staršího kompresorového G 55 AMG se i díky systému start-stop podařilo snížit kombinovanou spotřebu benzinu o 2,1 l na 13,8 l na 100 km. Celkem jsou v současnosti v rámci třídy G k dispozici čtyři motorizace. Vznětový agregátem je vybaven pouze G 350 BlueTEC s výkonem 155 kW. Nabídka benzinových motorizací zahrnuje atmosférický osmiválec G 500 (285 kW), přeplňovaný osmiválec G 63 AMG (400 kW) a přeplňovaný dvanáctiválec G 65 AMG (450 kW).