Titulní obrázek

Mercedes-Benz má další novinku

Automobilka Mercedes-Benz přišla s další novinkou - vozidlem s propracovanou aerodynamikou. Tedy se soupravou tahače s návěsem a nákladním vozidlem se skříňovou nástavbou. Tahač Actros má kabinu Stream Space a jeho aerodynamický přívěs je výsledkem spolupráce Daimler Trucks a Schmitz Cargobull.

Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.

Základem pro návěs je standardní 13,6 m dlouhá nástavba pro přepravu chlazených potravin, která si i přes aerodynamické úpravy zachovala standardní přístup k ložné ploše. Návěs má kompletně zakrytovaný podvozek a důkladně propracované zadní partie s difuzorem a sklopnými deflektory. Provedené úpravy byly testovány v aerodynamickém tunelu i praktickém provozu. Změny na zádi návěsu mají odpovídat navrhovanému prodloužení celkové délky tahačů s návěsy v Evropské unii prostřednictvím aerodynamických prvků o 500 mm. Schválení této úpravy současné legislativy se očekává na jaře příštího roku.

Podle automobilky snižují provedené úpravy v případě tahače s návěsem součinitel aerodynamického odporu o 18 % a spotřebu paliva o 4,5 %. Při ročním nájezdu 150.000 km mají tyto hodnoty představovat snížení spotřeby nafty okolo 2.000 litrů a emise CO2 mají být sníženy o více než pět tun za rok. Během praktických jízdních testů, při nichž souprava aerodynamického návěsu s tahačem Actros 1845 s motorem Euro VI najela přes 10.000 km po evropských dálnicích, bylo dosaženo průměrné spotřeby 25,9 litru nafty na 100 km. Vedle tahače s návěsem představuje Mercedes-Benz i aerodynamicky optimalizovaný dvounápravový nákladní vůz Actros s celkovou hmotností 18 tuny a 2,3 m širokou kabinou ClassicSpace.

Podobně jako u tahače s návěsem je i zde použit střešní spoiler, deflektory na bocích kabiny, kompletní zakrytování podvozku a difuzor s deflektory na zádi skříňové nástavby. Všechny provedené úpravy byly samozřejmě testovány v aerodynamickém tunelu i běžném provozu. Prototyp aerodynamického nákladního vozu má mít oproti sériovému vozidlu o 12 % lepší aerodynamiku a spotřebu paliva nižší o tři procenta. Mercedes-Benz uvádí, že při ročním nájezdu 50.000 km má toto vozidlo uspořit zhruba 350 litrů nafty za rok a emise CO2 mají být snížený o téměř jednu tunu za rok.