Titulní obrázek

Prodej modelu Mercedes-Bent třídy A se rychle blíží

Prodej nové generace Mercedesu-Benz třídy A se rychle blíží. Automobilka nyní zveřejnila i novou sadu fotografií, na kterých se vůz představil téměř ze všech úhlů. Největší novinkou je nezvýšená karoserie. Vůz je navíc typickým pětidveřovým hatchbackem.

Hledáte nejlevnější povinné ručení pro váš vůz? Využijte Srovnávač pojištění vozidel a ušetřete. Po zadání několika parametrů si můžete vybrat z nabídky více než deseti pojišťoven.

Mercedes-Benz uvádí koeficient aerodynamického odporu 0,27. S vývojem se začínalo na čistém papíře. Vůz se od předchozí generace liší. Oproti předchůdci je například o 16 centimetrů nižší. Řidič má dokonce sedět o 17,4 cm níže. Nová třída je 4.292 mm dlouhá, 1.780 mm široká a 1.433 mm vysoká, rozvor náprav je dlouhý 2.699 mm. Objem zavazadlového prostoru pak činí 341 litrů.

V nabídce je šest motorů – tři zážehové a tři vznětové. Benzinové čtyřválce patří do generace M270, mají tedy přeplňování a přímý vstřik. Základní verzi představuje A 180 s 1,6litrovým agregátem s 90 kW a 200 Nm. A 200 uvádí do pohybu stejná šestnáctistovka, naladěná ovšem na 115 kW a 250 Nm. Třešničku na dortu představuje A 250 s dvoulitrem o 155 kW a 350 Nm. A 180 CDI s manuální převodovkou má totiž v útrobách úplně jiný motor než varianta s dvouspojkovou skříní. Turbodiesel s objemem 1,5 l nabízí 80 kW a 260 Nm. Verze vybavená ústrojím 7G-DCT poskytuje tentýž výkon, ale o 10 Nm méně.

Tentokrát se jedná o agregát řady OM 651 objemu 1,8 l. Uprostřed vznětového portfolia leží A 200 CDI, což je opět pohonná jednotka 1,8 l, ale naladěná na 100 kW a 300 Nm. Později dorazí ještě A 220 CDI s objemem 2,2 l. 7G-DCT zde bude standardem, přenášet 125 kW a 350 Nm. Na českém trhu bude základní výbava zahrnovat elektricky ovládaná okna, klimatizovanou přihrádku před spolujezdcem, přední loketní opěrku, palubní počítač, manuální klimatizaci, vyhřívaná a elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka nebo částečně elektricky nastavitelná přední sedadla.

Z bezpečnostních pomocníků tu je sedm airbagů včetně kolenního řidiče, indikace opotřebení brzdového obložení a úniku tlaku v pneumatikách nebo asistent pozornosti řidiče. Ceny startují na částce 599 tisíc korun. První generace třídy A na trh dorazila v roce 1997, druhá generace následovala v roce 2005. Té se prodalo více než milion exemplářů. První exempláře třetí generace třídy A vyjedou z německé továrny Rastatt v září 2012.