Titulní obrázek

Mercedes-Benz nechce tříválce

Automobilka Mercedes-Benz nyní pracuje na nové rodině benzinových čtyřválců. U každé nové karoserie chce docílit redukci váhy o 14 %.

Mercedes-Benz předpokládá, že nově vyvíjená rodina benzinových čtyřválců bude mít stejnou spotřebu paliva jako tříválcové motory konkurenčního BMW. Mercedes vyvíjí tyto agregáty ve spolupráci s Renaultem.

Mnichovský výrobce plánuje tříválcovou jednotku o objemu 1,5 litru. Díky novým motorům má Mercedes splnit přísné evropské emisní normy chystané pro rok 2020. Evropská unie chce do tohoto roku snížit emise CO2 u nových osobních aut na 95 g/km. Benzinový čtyřválec o 1,2 litru se má objevit pod kapotou kompaktních Mercedesů, jejichž základem je platforma MFA. Od roku 2014 jej tak použijí třída A, třída B i chystaný sedan CLA a SUV GLA.

Havarijní pojištění doplňuje povinné ručení. Jde o volitelné pojištění, které kryje ostatní škody v povinném ručení nezahrnuté. Pojistit se tak můžete proti škodám na svém vlastním vozidle nebo třeba zamezit případné finanční ztrátě při odcizení vozidla.

Svůj chystaný zážehový přeplňovaný tříválec BMW prezentovalo letos, v konceptu Active Tourer Concept. Ten byl plug-in hybridem, spalovací motor poháněl přední kola a elektromotor zadní. Mercedes-Benz se dá také cestou plug-in hybridů. Některé Mercedesy mají vypouštět jen 60 gramů CO2 na ujetý kilometr, zároveň se ale počítá s modely, které budou poháněny velkými a silnými motory. Nové vozy s šípem ve znaku budou mít nejen úspornější motory, ale také použijí lehčí karoserie.